O persoana avea o suma de bani la banca.intr-o zi scoate 1 supra 2 din suma , apoi 2 supra 3 sin rest si inca 50000 lei , iar dupa ce mai scoate 13 supra 15 din ceea ce mai avea , ,mai ramane cu 60000 lei la banca . Ce suma a avut initial???

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-07T18:20:25+02:00
X-suma de bani
I 1/2*x
 r1-restul
II 2/3*r1+50000
 r2-restul
III 13/15*r2
IV 60000

2/15*r2=60000 =>r2=450000
1/3*r1-50000=450000 =>1/3*r1=500000=>r1=1.500.000
1/2*x=1.500.000=>x=3.000.000
3 5 3
2014-02-07T23:20:33+02:00