Intr-un bloc sunt apartamente cu doua si trei camere, in total 38 apatamente. Stiind ca in total sun 92 de camere, aflat:
a) numarul apartamentelor cu doua camere;
b) cat la suta reprezinta numarul apartamentelor cu trei camere din numarul celor cu doua camere.

2

Răspunsuri

2014-06-19T18:05:45+03:00
Notez cu x nr apartamente cu 2 camere si cu y nr apartamente cu 3 camere.
x+y=38     |(-3)  
2x+3y=92  
=>-3x-3y=-114
     2x+3y=92
-x=-22
x=22
b˝)y=16
p% * 16=22
P=22 * 100 :16
P=137,5
numarul apartamentelor cu trei camere din numarul celor cu doua camere reprezinta 37,5 %
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-19T18:06:25+03:00
X-nr apartamentelor cu 2 camere
y-nr apartamentelor cu 3 camere

x+y=38   |-2
2x+3y=92     inmultim prima ecuatie cu -2

-2x-2y=-76
2x+3y=92    adunam cele 2 ecuatii
/ y= 16

x=38-16
x=22

b) p% din 16 =22
p/100* 16=22
p/25* 4= 22

p/25= 22/4
p/25=11/2
p=25*11/2
p=275/2
p=137,5 %
1 5 1