Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-19T17:55:20+03:00
Fractia 11/2x-1 ∈Z DACA 2X-1 este divizor intreg a lui 11
2x-1∈D11={-1,-11,1,11}
EGALEZI pe 2x-1 cu -1,-11,1,11
2x-1=-1
2x=0
x=0
2x-1=-11
2x=-10
x=-5
2x-1=1
2x=2
x=1
2x-1=11
2x=12
x=6  x∈{0.-5,1,6}
2014-06-19T18:28:17+03:00
\dfrac{11}{2x-1} \in \mathbb{Z} \Leftrightarrow 2x-1 \in D_{11}\\
Luam \; pe \; rand \; cazurile \; posibile:\\
2x-1=1 \Rightarrow x=1\\
2x-1=-1 \Rightarrow x=0\\
2x-1=11 \Rightarrow x=6\\
2x-1=-11 \Rightarrow x=-5\\
Deci \; x\in \lbrace {-5,0,1,6 \rbrace
Oops, nu am văzut că s-a răspuns deja, sper să nu se ia ca plagiat.