Salut! am primit ceva model de examen la evaluarea nationala si is cateva chestii care n-am idee ce trebuie sa fac =)), ok deci... 1. imi cere niste sinonime si nu stiu sinonim la numaidecat si la piereau am scris mureau si nu stiu daca e bun, 2. explica rolul cratimei in secventa n-auzi (din textul Ierni Jilave de Gib. I. Mihaescu) 3. mentionea doua trasaturi ale genului epic prezente in text... adica ce moduri de expunere sunt? (naratiune,descriere si bla bla)

2
1. La numaidecat habar n-am :))) , in loc de mureau poti mai bine decedau.. La 2 poti sa spui asa: cratima marcheaza grafic inlocuirea vocalei "u" si ajuta la pronuntarea simultana a doua cuvinte.. Si l 3 da, spui de moduri de expunere, de cele 3 elemente de baaaza actiunea narator personaje bla bla. :))) succes, si eu dau luni :))

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-19T15:53:29+03:00
1. numaidecat=imediat
2.cratima marcheaza elidarea vocalei "u" din structura cuvantului "auzi"
3. poti sa scrii despre modul de expunere si despre prezenta naratorului,a actiunii si a personajelor. ^_^
2014-06-19T15:59:38+03:00
1 numaidecat= imediat                                                                                                   2 inlocuieste vocala "U"                                                                                               3 doua trasaturi: in genul epic se imbina cele trei moduri de expunere: naratiunea, descrierea si dialogul, dupa cum spun si : "...." (dai exemple de propozitii scurte  in care se prezinta naratiune, descriere si dialog). O a doua trsatura a genului epic este aceea ca autorul ..... ( numele autorului) se exprima in mod indirect transmitand ganduru, idei, sentimente...... ( dai exemple de sentimente desprinse din text)
1 2 1