Daca un bilet la cinema costa 45 de lei,iar unu pentru un copil 15,aflati:
a) cu cat % este mai ieftin biletul copiilor.
b)Cu cat se reduce pretul daca pt un grup de 10 persoane adulte se acorda 12% reducere?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-19T10:53:39+03:00
15 = p% 45
p = 15/45 = 33.33%
100-33.33 = 66.67% mai ieftin
b) 10* 45 = 450lei
12% 450 = 12/100*450 = 54lei reducere totala
54/10  = 5.4 lei reducere la un bilet de adult
1 5 1
2014-06-19T10:54:23+03:00
45-15=30 lei diferenta de pret

p% din 45 =30

p/100* 45=30

p/100=30/35

p=100*30/45

p=100*2/3

p=200/3=  66,6%

b)10*45=450 lei pt grup fara reducere

12% din 450= 12/100* 450=  12/2 * 9=  6*9=54 lei este reducerea

450-54=396 lei pretul cu reducere