Intr-un vas in forma de paralelipiped dreptunghiccu dimensiunile bazei 50 cm,60 cm si inaltimea de 30 cm,se toarna apa,pana cand aceasta se ridica la 5 cm de fundul vasului.Daca in vas se introduce un cub cu lungimea muchiei de 40 cm,pana la ce inaltime se va ridica apa din vas?Urgent va rog!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Răspunsuri

2014-06-19T08:55:07+03:00
Volumul apei este Va=50*60*5 cm^3=1500 cm^3
Volumul vasului este 50*60*30=90000 cm^3
dupa ce se pune cubul volumul cubului se adauga la volumul apei 
Volumul cubului este 40*40*40=64000 cm^3
Notez inaltimea la care se ridica apa cu x
50*60*x=64000+1500=65500⇒ x=65500/3000=655/30=21,83 cm
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-19T09:58:33+03:00
Volum paralelipiped
V=50cmx60cmx30cm
V=90000cm cubii
V apa=50cmx60cmx5cm
Va=15000cm cubi
V cub=40cm la puterea 3
Vc=64000 cm cubii
Vc+Va=64000+15000cm
Vc+Va=79000cm cubi
50cmx60cmx?cm=79000cm cubi
3000cmpatratix ?cm=79000cm cubi
?cm=79000 cm cubi/3000cm patrati
?cm=26,33cm  pana la 26,334cm
verificam
50cmx60cmx26,334=79000cm cubii

1 5 1