In aceste exercitii, vreau raspunsuri complete, explicative si corecte!
1. Alcatuieste enunturi in care conjunctia si sa lege:
a. doua propozitii
b. elementele unui subiect multiplu
c. doua atribute
d. elementele unui nume predicativ multiplu
e. doua complemente
2. Scrie enunturi in care cuvintele date sa aiba valorile morfologice indicate:
si - adverb
si - conjunctie
dar - substantiv
dar - conjunctie
iar - conjunctie
iar - adverb
3. A / F In fraza Va rog sa ma scuzati ca am venit nepoftit, zise el exista doua propozitii principale si doua propozitii secundare.

2

Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-06-18T21:33:04+03:00
A) cei doi copii vor merge la mare si vor manca inghetata.                                                     b) luna si soarele este o poveste fascinanta.                                                                     c)   Irina are o cana cu dungi albastre si rosii.                                                                          d) el este si va fi cuminte.                                                                                             e) Merg la bunici si la tara.                                                                                            3) A si la 2 NU STIU, SORRY                                                  
5 3 5
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-18T21:39:35+03:00
1. a)El merge spre casa si canta.
b) Irina si Marcel se joaca.
c) Calul inalt si frumos sare gardul.
d) El este blond si cret.
e) Ea joaca sah si carti.

2. Au venit la serbare si profesorii.
Ea sta pe banca si priveste trecatorii. 
Ea a primit un dar.
Eu l-am chemat dar nu vrea sa vina.
Ea sta, iar el se joaca.
Sora mea a venit iar la mine.

3. Fals.

Va rog/ sa ma scuzati/ ca am intarziat.

1. Va rog - principala.
2. (ce va rog?) sa ma scuzati - secundara
3. ( din ce cauza?) ca am intarziat. - secundara

> ASTEPT SI ALTE PARERI<
14 4 14
Cu placere, dar nu cred c-ai inteles mare lucru. :)) Plus ca nici eu nu-s sigura la ultimul exercitiu x_X
Cum adica? :))
Adica la ultimul exercitiu sigur e fals, dar nu stiu daca am pus intrebarile cum trebuie :-??
O sa pun doar daca e fals... ( eu nu prea inteleg asa usor... de asta am pus raspuns explicativ . Eu doar ti-am solicitat ajutorul. Profa noastra de romana nu ne-a predat tot manualul de romana. Oare de ce?? Am ramas in urma cu lectiile, mai ales la complement , atribut fraza, conjunctii. Bun, ca tema de vacanta avem toata culegerea de romana. Cu ce am gresit?
Acuma incerc si eu sa fac ce pot....