Laura , radu si andrei merg la bazinul de inot in mod regulat . laura merge la bazin la fiecare 2 zile , radu merge la inot la fiecare 3 zile, iar andrei la fiecare 5 zile . cei trei au inotat impreuna miercuri 1 iunie 2011. b) care a fost urmatoarea data calendaristica in care cei trei au inotat impreuna? a) care a fost urmatoarea data calendaristica in care laura si radu au inotat impreuna. c) care dintre cei trei inoata pe 15 iunie 2011?

2
Comentariul a fost şters
Mariangel ti-a raspuns perfect!
Comentariul a fost şters
Scuze de intarziere , am fost plecat
Comentariul a fost şters

Răspunsuri

2014-06-18T20:32:07+03:00
L-laura
R-radu
A-andrei
L+R+A=1 iunie 2011
a) L-3,5,7,9,11
R-4,7,10
⇒L+R=7 iunie 2011
b) L- 3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25
R-4,7,10,13,16,19,22,25
A-6,11,16,21,25
⇒L+R+A= 25 iunie 2011
c) pe data de 15 iunie 2011 inoata Laura
Ai gresit la pct b:andrei nu innoata pe 25 iunie ci pe 26! (21+5 zile=26) Deci cei 3 nu inoata impreuna pe 25
Comentariul a fost şters
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-18T20:36:08+03:00
A) Cei trei se vor intalni dupa un nr de zile egal cu [2;3;5]=30 zile
Cum iunie are doar 30 zile si 1+30=31, insemna ca se mai intalnesc toti trei  Vineri, pe 1 iulie 2011.

b) Laura si Radu se intalnesc dupa un nr de zile egal cu [2;3]=6 zile, adica Marti pe 7 iunie 2011.

c) pe 15 iunie inseamna dupa 14 zile. Cum 14=2*7, deci este multiplu de 2, inseeamna ca Laura va inota pe 15 iunie 2011. Ceilalti nu vor inota pe 15 iunie, deoarece 14 nu este multiplu nici de 3 (pentru Radu), nici de 5 (pentru Andrei)
1 5 1