Am luni examenul la romana si nu am inteles absoltut deloc subordonatele, cum sau de unde le pot invata mai usor?

2
Comentariul a fost şters
sunt propozitile care depind de altele
se studiaza in clasa a8-a
;)
din manualul de romana si eu sunt a8a si le-am inteles foarte usor de la profa'

Răspunsuri

2014-06-18T19:57:34+03:00
Unde nu intelegi, intreaba!
Bafta la examene!

adica multi puneau ce ai spus tu si plecau
eu nu sunt asa (y)
observ
Mersi frumos iulia :)
Cand mai ai nelamuriri, intreaba (y)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-18T20:54:36+03:00
Voi incerca eu sa ti le explic
1)subordonata subiectiva
arata cine face actiunea verbului din regenta(cum arata substanticul cine face actiunea)
ex:Cine stie/sa spuna
2)subordonata predicativa
indeplineste in fraza rolul de nume predicativ
ex:Mihai a ramas/ cum il sti (observi ca in prima propozitie este un verb copulativ,deci clar este propozitie predicativa)
3)subordonata atributiva
indeplineste functia sintactica de atribut al unui substantiv din regenta(arata cum este substantivul din propozitia precedenta)
ex:Veti fi nominalizati voi/care munciti
4)subordonata copletiva directa
indeplineste rolul de complement direct pe langa verbul din regenta
ex:El a spus/ ce a gandit
5)subordonata completiva indirecta
arata obiectul/persoana asupra careia se rasfrange actiunea din regenta
ex:El povesteste/ cui o asculta
sunt mai multe tipuri de subordonate dar acestea sunt cele mai importante,care sigur o sa pice la examen.Iti urez multa bafta!!!
3 5 3