4. Precizeaza functia sintactica a cuvintelor din enuntul: Muntii Apuseni sunt un lant muntos din Transilvania.

5. Realizeaza expansiunea partii de propozitie subliniate precizand felul subordonatei obtinute: Sunt compusi, in general, dintr-un mozaic de roci.

6. Alcatuieste o fraza care sa contina o propozitie subordonata completiva indirecta, introdusa prin pronumele relativ cine.

2

Răspunsuri

2014-06-18T19:50:02+03:00
4. Precizeaza functia sintactica a cuvintelor din enuntul: Muntii Apuseni sunt un lant muntos din Transilvania.
4.Muntii-subiect
Apuseni-At. apozitional/ apozitie
sunt un lant-PN alcatuit din vb. cop ''a fi'' + NP substantiv
muntos-At. adj
din Transilvania-AT.s.prepozitional 

5. Realizeaza expansiunea partii de propozitie subliniate precizand felul subordonatei obtinute:
 Sunt compusi, in general, dintr-un mozaic de roci.
 5.Sunt compusi, in general, dintr-un mozaic ce este format din roci.

6. Alcatuieste o fraza care sa contina o propozitie subordonata completiva indirecta, introdusa prin pronumele relativ cine.
6. Stiu /2cine merge in tabara/2
nu. e apozitie
cum e elevul Popescu citeste, asa e si Muntii Apuseni
din Transilvania nu e complement circumstantial de loc?
Dar la 6. " Stiu cine merge in tabara". ce stiu? > nu e intrebarea completivei directe? :-? s-ar contrage in " stiu asta" ..
la asta m-am gandit si eu :)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-18T20:18:39+03:00
Muntii apuseni- subiect
dunt un lant-predicat nominal
muntos-atribut adjectival
din transilvania -atribut substantival prepozitional
5.ce este din roci
6. ma gandesc cine va castiga
muntii apuseni este un subst propriu com[pus
multumesc mult!