Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-18T19:39:44+03:00
Sper sa vezi rezolvarea
la b)
dar la a cum demonstrez ca e numar natural par??
cumva trebuie sa il inlocuiesc pe n cu 95??
2014-06-18T21:44:53+03:00
Scriem  a = (3^0+3^1+3^2)+3^3(3^0+3^1+3^2)+......+3^93(3^0+3^1+3^2)
a=13(3^0+3^3+.....+3^93)
Verific care este ultima cifra a parantezei
U(3^0)=1,U(3^1)=3, U(3^2)=9, U(3^3)=7 
⇒ daca le adun obtin 0 
dar in paranteza sunt 32 de termeni [3^(3*0),3^(3*1).....3^(3*31)] adica 8 grupe de cate 4 adica U(a)=0+0+0+0.....+0
⇒ Ultima cifra a nr a este 0 deci a este nr par