Răspunsuri

2014-02-07T17:04:36+02:00
 pai cauta  cum sa format alcatuirea lui  si dupaia despre procesul de ionizare a calciului
pai z=20, deci are 20 electroni .... pe stratul 1-2 .. str. 2-8 electroni... iar pe str. 3- 1- electroni .... nu inteleg ce este dublet sau octet ... pe ultimul stat are 10 e ..cedeaza sau accepta ??? si daca accepta sau cedeaza cati e ???
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-02-07T20:52:31+02:00
Ca:   →   Ca2++2e-
Atom  de calciu   ion de calciu  
atomul ca calciu cedeaza doi electroni de pe ultimul strat (al patrulea) aflat in curs de completare pentru a forma o configuratie stabilă de octet (o configuratie izoelectronică cu a gazului rar precedent -in acest caz Ar)si formeaza ionul divalent pozitiv de calciu.Intr-un ion pozitiv numarul de protoni din nucleu este mai mare decat numarul de electroni din invelisul electronic de aceea ionul are sarcină pozitiva sper ca ai inteles cat de cat
multumesc frumoss !!