Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-06-18T16:26:59+03:00
Diateza este forma pe care o ia verbul pentru a exprima raportul dintre actiune si subiectul gramatical
Este de 3 feluri in limba romana:-activa  arata ca subiectul gramatical face actiunea
-pasiva se formeaza cu vb afi ,arata ca subiectul gramatical sufera actiunea functia sintactica de Complement de agent (de,si pune intrebarea de catre cine?)
reflexiva-arata ca suviectul gramatical face actiunea
format din formele neaccentuate ale pronumelui reflexiv  in cazu Ac si D.
1 5 1
2014-06-18T16:30:31+03:00
~diateza este activa:
El merge
~pasiva:
Diateza pasiva: exemplu : Camasa a fost spalata de Maria.
 in acest caz avem:
-verb auxiliar ''a fost'' de la ''a fi''
-verbul de conjugat MEREU LA PARTICIPIU ''spalata''
-complementul de agent ( Maria )
~reflexiva
Ma gandesc la tine
~activa pronominala.
Ma spal pe maini.