Răspunsuri

2014-06-18T12:50:32+03:00
PLANUL COMPUNERII
COMPUNEREA
I. INTRODUCERE. Definiţia nuvelei
Nuvela este o specie în proză a genului epic, de dimensiuni medii, cu un singur fir narativ, cu personaje relativ puţine, caracterizate complex,urmărite de-a lungul unui timp mai îndelungat şi în locuri diferite. În nuvelă se folosesc toate modurile de expunere, predominând naraţiunea.
II. CUPRINSArgumentarea faptului că "Popa Tanda" este o nuvelă    a) specie în proză a genului epic - are:            - acţiune (un singur fir narativ ) - rezumat cu momentele subiectului;            - personaje - enumerare;            - narator;   b) dimensiuni între schiţă şi roman;   c) timpul acţiunii îndelungat;   d) mai multe locuri în care se desfăşoară acţiunea;   e) personaje caracterizate complex în mediul lor de viaţă - caracterizare succintă a părintelui;   f) se folosesc toate modurile de expunere:           - naraţiunea (rolul ei);           - descrierea (rolul ei);           - dialogul (rolul lui);    

“Popa Tanda” este o nuvelă, deoarece are toate caracteristicile acetui tip de text.În primul rând, “Popa Tanda” este text epic. Are acţiune, personaje, narator. Acţiunea urmăreşte un singur fir narativ..............................................................................................................................................................
...........................................................
................................................................
..........................................................
În al doilea rând, “Popa Tanda” este nuvelă, pentru că ......................................În al treilea rând, spre deosebire de schiţă, în “Popa Tanda” acţiunea se petrece într-un timp îndelungat şi în mai multe locuri. Astfel, ...............În al patrulea rând, textul este nuvelă, deoarece personajul este caracterizat complex................
...................................................... 
..................................................................
..............................................................
În sfârşit, sunt folosite toate modurile de expunere. Naraţiunea se foloseşte pentru...........Descrierea se foloseşte pentru....................Dialogul se foloseşte pentru.........................
imi dai si mie linkul,poate inteleg mai bine?:)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-18T13:38:00+03:00
Poti lua de aici idei si nu doar la nuvela, mai e basmul, schita si fabula.
mersi tare mult,chiar imi trebuiau cam toate operele literare,ca dau examenul saptamana viitoare:)
si eu ;)
bafta, sa fie bine.
la fel :)cum e cu operele astea?la ce se dau argumentari?eu stiu cateva,mai spune-mi tu daca mai stii ceva pe langa:nuvela,basm,schita,fabula,pastel