Răspunsuri

2014-06-18T11:22:31+03:00
 Diateza pasivă Toate timpurile diatezei pasive reprezintă timpuri compuse care au următoarea structură: verbul auxiliar а fi+participiul verbului de conjugat Verbul auxiliar exprimă modul, timpul şi numărul, iar participiul se acordă cu subiectul în gen şi număr. Model de conjugare a unui verbla diateza pasivă Verbul a respecta(participiul: respectat, respectată, respectaţi, respectate)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-18T11:25:18+03:00
Exemplu : Camasa a fost spalata de Maria.
 in acest caz avem:
-verb auxiliar ''a fost'' de la ''a fi''
-verbul de conjugat MEREU LA PARTICIPIU ''spalata''
-complementul de agent ( Maria )



in propozitia la diateaz pasiva mereu avem aceste elemente.
subiectul gramatical suporta actiunea facuta de  subiectul logic ( complementul de agent )
  UNDE NU AI INTELES, INTREABA!