Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-07T16:01:23+02:00
20..........100
x.............960
x= 960 ori 20 pe 100 se taie zerourile si rezulta x=192 
pretul initial este 960+192 = 1152
asta inseamna ca acel televizor costa mult mai mult inainte de majorare?... desi dupa majorare pretul era de 960 lei? majorare inseamna ca la pretul initial s-a mai adaugat un procent (in cazul nostru 20% ) drept urmare costul final va fi mai mare cu 20% decat costul initial iar la tine costul initial e mai mare decat costul final.
2014-02-07T16:03:17+02:00
X=pretul initial al cartii
problema o putem scrie astfel: x+20%x=960
->cost initial = 800 lei