Am nevoie repedeeeeeee de ajutor (problema cls. a4a): Suma dintre un numar, jumatatea succesorului numarului par si triplul predecesorului (numar par) este 292. Afla incincitul numerele. *EXACT ASA SCRIE IN CARTE*

2
enuntul e la fel ca in carte, serios
carte sau culegere?
culegere
Nu ai pentru ce Alexutza !
se intelege atunci, in culegeri mai apar cateodata neclaritati la probleme

Răspunsuri

2014-06-18T00:15:04+03:00
X+(X+1) + 3 * (x-1)=292
x+x+1+3x-1 =292
5x+1-1 =292 (pt ca este +1 -1 .. se reduc)
=>5x = 292 => x = 58,4 
sper ca e corect :D
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-18T00:23:02+03:00
A+ (a+2)/2 + 3(a-2)=292

a+ (a+2)/2 +3a-6 =292   aducem la acelasi numitor

2a+a+2+6a-12=584

9a+2-12=584

9a-10=584

9a=584+10
9a=594
a=66

incincitul=  66*5=330
2 5 2