Răspunsuri

2014-06-17T21:57:44+03:00
Subordonata subiectiva se introduce prin :
-TREBUIE
-MEREU
-E BINE
-E RAU
-SE ZICE
-SE STIE
 intrebarile pe care ni le punem sunt :
-CINE?
-CE?
 uite si exemple:


- trebuie/1 sa merg la mare/2
1-PP
2-SB

-se zice/1 ca va ploua/2 
1-PP
2-SB



E bine/1 sa inveti/2
1-PP
2-SB
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-17T23:06:16+03:00
Propozitia subordonata subiectiva implineste functia sintactica de subiect in propozitia regenta

frumosul place tuturor  -subiect
ce este frumos/1-SB place tuturor/2-PP

subiectiva raspunde la intrebarile cine?; ce? adresate termenului regent care este predicatul propozitiei regente

termeni regenti:

a)verbe personale

invata/1-PP  cine poate/2-SB
alearga/2-PP cine vrea/2-SB

b)verbe reflexive impersonale:se cade;se stie;se zice; se spune

se stie/1-PP ca va veni vreme buna/2-SB

c)verbul impersonal 'a trebui'

trebuie
/1-PP sa pleci acum/2-SB

d) verbe pasive impersonale:este scris;este dovedit;este dat

este dat/1-PP sa indure suferintele altora

e)expresii verbale impersonale:e bine;e dificil;este usor;ar fi greu

e bine/1-PP sa inveti mai mult/2-SB

f)verbe personale folosite ca impersonale

ramane
/1-PP sa vorbim/2-SB
nu conteaza/1-PP ca ai intarziat/2-SB

g)adverbe si locutiuni adverbiale predicative:desigur;fireste;pesemne;negresit;fara doar si poate;fara indoiala

fireste
/1-PP ca vei veni si tu/2-SB
fara doar si poate/1-PP ca va citi mai mult/2-SB





1 5 1