Răspunsuri

2014-06-17T16:50:26+03:00
Pentr ca 11 supra 2x-1 sa fie nr intreg 2x-i trebuie sa aiba valoarea unuia dintre divizoii nr 11.Cum divizorii nr 11 sunt 11 si 1 rezulta ca 2x-1=11 sau 1. Atunci, x poate fi egal cu 6 sau 1.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-17T16:52:47+03:00
Cum 11/(2x-1) intreg inseamna ca 2x-1 este divizor al lui 11, adica (cum 11 este nr prim, deci are divizori doar pe 1 si pe el insusi) avem 2x-1=1 sau 2x-1=11, de unde, efectuand calculele, obtii 2x=2 => x=1 sau, in cazul celalalt, 2x=12 => x=6.

3 4 3