Răspunsuri

2014-06-17T12:17:07+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
N:12=a rest11 =>N=12a+11
N:16=b rest 15 =>N=16b+15
N:18=c rest 17 =>N=18c+17

12a+11=16b+15 => 12a=16b+4 => 3a=4b+1
12a+11=18c+17 => 12a=18c+6  => 2a=3c+1
16b+15=18c+17 => 16b=18c+2 =>  8b=9c+1

prin multe observatii /incercari ne da
a=11
b=8
c=7

drept urmare N=143
La raspuns imi da 143 ...
este foarte corect! mie mi-a scapat ca fiind cel mai mic!, iar a, b si c=11, 8 si 7
E un singur numar nu trei
clar, a,b si c sunt caturile impartirii numarului 143 la 12, 16 si 18
Cam asa
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-17T12:52:03+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Observam ca la fiecare impartire restul este cu 1 mai mic decat impartitorul. 
⇒ ca daca adaugam 1 la acel numar se va imparti la 12, la 16, 18 cu rest 0
Adica numarul cautat + 1 este divizibil cu 12 si cu 16 si cu 18.

Numarul cautat este cel mai mic multiplu comun al numerelor 12, 16, 18  din care scadem 1.
12 = 2² * 3
16 = 2⁴
18 = 2 *  3²
c.m.m.m.c. = 2⁴ *  3² = 16 * 9 = 144

144 - 1 = 143  este numarul cautat.



3 5 3