1. care este cel mai mare nr din 2 cifre,care impartit la 14,da restul 3?
2.Demonstreaza ca nr : N= 2^{n} * 5^{n+1} + 2^{n+1} * 5^{n} +2^{n+1} * 5^{n+1} este divizibil cu 170.
3.Determina nr nat a,b daca (a,b) = 8 si a*b = 768

2
Poti avea k=1 si p=12, adica a=8 si b=96
merci
sau k=3 si p=4, adica a=24 si b=32
din scrierea lui 12 ca produs de factori primi intre ei: 12=1*12=3*4, iar 12=2*6 nu convine, deoarece (2,6)=2, deci nu sunt prime intre ele.
Deci sunt doua seturi de solutii: 8 si 96, respectiv 24 si 32.

Răspunsuri

2014-06-17T01:02:03+03:00
1.14x+3<10014x<97x< \frac{97}{14} <7,de unde logic valoarea cea mai mare pt x=6
14*6+3=87
2.
 2^{n}5^{n+1}+2^{n+1}5^{n}+2^{n+1}5^{n+1}=2^{n}5^{n}(5+2+10)=17*10^{n}
de unde rezulta ca e divizibil cu 170
cu ecuatii... rezolvari.. X-uri.?
Mai logica de atat?
da -.-'
profesorul meu imi da 2 pentru aia..
Sper ca acum e bine!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-17T01:21:49+03:00