Răspunsuri

2014-06-16T18:50:36+03:00
Consider ca si fractiile trebuie sa fie intregi.

Fraxtia 1/(y + 1) este numar intreg daca:
a)
(y + 1) = 1 => y₁ = 0

=> (x - 1) / 3 = 1 =>  x₁ = 4

b)
 (y + 1) = -1   => y₂ = -2
(x-1) / 3 = -1  => x₂ = -2



1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-16T19:03:39+03:00
 \frac{x-1}{3} = \frac{1}{y+1}
⇒ (x-1)(y+1)=3 adica
 I. x-1=3 si y+1=1  ⇒  x=4 si y=0 
 II. x-1=1 si y+1=3 ⇒      x=2 si y=2
 III. x-1= - 3 si y+1= - 1 ⇒ x= - 2 si  y= - 2
IV. x-1= - 1 si y+1= - 3⇒ x=0 si y= - 4
 
7 4 7