Bunica a cumparat trei bucati de panza cu lungimea totala de 42m .a doua bucata este dublul primei bucati iar a treia bucata este cat prima si a doua la un loc
puneti intrebarea si completati problema . cum poate fi folosita panza ?

2

Răspunsuri

2014-06-16T14:43:28+03:00
A- prima bucata de panza
b-a doaua 
c- a treia
a+ b+ c= 42
b=2a
c=a+b
Ce lungimi au panzele?
c=a+b
b=2a   => c= a+2a => c = 3a
                                  b= 2a    => a+b+c = a+2a+3a= 42
                                                                     6a = 42
                                                                     a= 7 => b= 14
                                                                                  c= 21
Panza poate fi folosita pentru confectionarea de imbracaminte.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-16T14:44:31+03:00
Intrebarea ar putea fi: "Cat masoara fiecare bucata?"
Notam cu n lungimea primei bucati.
A doua va fi 2*n.
A treia este n+2*n=3*n
Deci totalul se scrie:
42=n+2*n+3*n
6*n=42
n=7 metri prima buc
2*n=14 m a doua buc
3*n=21 m a treia buc

Data fiind dimensiunea destul de mare a primei bucati (7m) se pare ca va putea face muuuuulta imbracaminte (daca nu e pentru uriasi). Altfel, poate face un afis maaare in care "lipeste" primele doua bucati, iar a treia, avand aceeasi lungime cu a primelor doua "lipite", o poate alatura celorlalte doua si obtine un dreptunghi cu latura de 21m. Mai departe... imaginatie libera!
da mai face multa imbracaminte.. probleme???
Absolut nici o problema. Doar cu mentiunea ca nu face doar "o" imbracaminte. E corecta si abordarea ta (probabil ca are o familie numeroasa, deci se justifica, in context, treaba cu multa, multa imbracaminte). Raspunsul cu afisul era cu nota de umor si imaginatie.