Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-06-16T08:44:14+03:00
Au intervalele modale la fel(adica pe acelasi trepte nu acelasi note)
tr1-3=terta mare
1-4 sexta mare
1-8 septima mmaresi  la do si la  sunt la fel. dar difera un lucru ca intervalele modale sunt mici la si mari la do
semitonuri la do
3-4
7-8
semitonui la
2-3
1-4
1-7
Sper ca te-am ajutat!
11 3 11
2014-06-16T10:54:27+03:00
O asemanare intre game este ca ambele au acelasi material sonor
O deosebire intre ele este functia pe care o are treapta a VII a !
In cazul gamei do major , observam ca intre tonica si treapta a VII a este interval de secunda mica (un semiton) iar treapta a saptea are functia de sensibila , iar in cazul gamei la minor intre tonica si treapta a VII a este o distanta de un ton (secunda mare ) iar treapta a VII a are functie de subtonica !

12 3 12
Asemanari:
Treptele arpegiului sunt aceleasi(I-II-V-VIII); Gamele DO major si La minor au Semitonuri intre aceleasi sunete (mi-fa si-si do)
Deosebiri: Gama Do major are tonica pe sunetul Do sii gama La minor are tonica pe sunetul La; Semitonurile la gama Do major se afla intre treptele(III-IV si VII-VIII) si la gama La minor se afla intre treptele (II-III si V-VI)
si dc sci la mine ?
incepatoare