Ajutor!

Am nevoie de ajutor la acest exercițiu.

HELP ME PLEASE!

Rezolvați în mulțimea numerelor întregi aceste ecuații:

d) -7(x-3)= -14

e) 2(2x-3)= -10

f)3(2x-3)= -39

g)2(x-8)+4= -6

Vă rog să mă ajutați.

Fără răspunsuri absurde,vă rog.

Aș vrea răspunsuri cu tot cu rezolvare.

Mulțumesc!

2

Răspunsuri

2014-06-15T22:20:02+03:00
D) -7x+21=-14 rezulta -7x=-7 rezulta x=1
e) 4x-12=-10 rezulta 4x=2 rezulta x=1/2
f) 6x -9=-39 rezulta 6x=-30 rezulta x=5
g)2x-16+4=-6 rezulta 2x=-18 rezulta x=-9 :)

sper ca ti-a fost de ajutor :) 
ultima este gresita... 2x-16+4=-6 rezulta 2x=-6+16-4 rezulta 2x=6 rezulta x=3
da probabil fiindca le-am facut in graba ,dar mersi ca mi-ai spus :)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-15T22:29:11+03:00
D) -7(x-3)= -14
-7x-21= -14
-7x= -14+21
-7x= +7 / *(-1)
7x= -7
x= 1

e) 2(2x-3)= -10
4x-6= -10
4x= -10+6
4x= -4
x= -1

f) 3(2x-3)= -39
6x-9= -39
6x= -39+9
6x= -30
x=-30:6
x= -5

g) 2(x-8)+4= -6
2x-16+4= -6
2x-16= -6-4
2x= -10+16
2x= 4
x= 2