Răspunsuri

2014-06-15T22:05:01+03:00
10 muncitori= 10 zile
10 muncitori= 3 zile
           +
14 muncitori= x zile
10=10
14    x
x=(14x10)/10
x=14+3zile(in care au fost decat 10 muncitori)
x=17 zile
1 1 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-15T23:29:20+03:00
Eu cred ca s-ar face asa.

10 muncitori lucreaza la inceput 3 zile. Bun. Raman deci sapte zile de lucru pentru cei zece muncitori.

Daca mai vin 4 muncitori, vom avea 14 muncitori.

Si acum putem scrie(avem poroportionalitate inversa):

Daca 10 muncitori mai trebuie sa lucreze 7 zile
Atunci 14 muncitori vor trebui sa lucreze doar x zile

10/14 = x/7(repet, avem proportionalitate inversa)

x = 7*10/14 = 5(zile).

Asadar, cand sunt in total 14 muncitori, ei mai trebuie sa lucreze 5 zile pentru a termina lucrarea. Deoarece la inceput primii 10 muncitori au lucrat si ei 3 zile, rezulta ca numarul total de zile cerut este 3 zile + 5 zile = 8 zile.

Deci, in conditiile enuntului problemei, ar fi nevoie de 8 zile pentru executarea lucrarii.

Verifica si tu.