Afla 2 numere stiind ca :
a ) Suma este 540 , iar unul este de 4 ori mai mare decat celalalt
b ) deferenta este 102 ,iar jumatatea unuia este de 5 ori mai mare decat sfertul altuia .
Le vreau rezolvate cat mai simplu ( de clasa a- 5- a _ PLEASE !!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-14T21:39:57+03:00
A) a+b=540
a=4b

4b+b=540
5b=540
b=108
a=540-108=432

b)a-b=102
a/2= 5* b/4
a/2= 5b/4
a=2*5b/4=  5b/2

5b/2 -b=102  aducem la acelasi numitor

5b-2b=204
3b=204
b=68

a=102+68
a=170

1 5 1
2014-06-14T21:42:07+03:00
A) a+b==540
     a=4b
    4b+b=540
5b=540
b=108, a=432

b).a-b=102
     a/2=5b/4, a=5b/2
5b/2-b=102
3b/2=102
b=68, a=102+68=170