Răspunsuri

2014-06-14T19:29:20+03:00
Aria portiunii de disc este= πR²*90°/360=π*64/4=16π
2 3 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-14T19:54:54+03:00
Daca AB = 8 cm si R = 8 cm ⇒ ΔAOB este triunghi echilateral.
⇒ <AOB = 60°
Rezolvare:
Pasul 1: calculam aria ΔAOB
Pasul 2: calculam aria sectorului AOB
Pasul 3 Facem diferenta dintre cele 2 arii.
***
Pasul 1.
Atriunghi = L² √3 / 4 = 8² √3 / 4 = 64 √3 /4 = 16√3 cm²
Pasul 2
Asector = Acerc / 6   (deoarece 360 / 60 = 6)
Asector = πR² / 6 = π * 8² / 6 = 64π/6 = (32π/3)
 Pasul 3
Aria dindre coarda AB si arcul AB = Asector - Atriunghi
⇒ A dintre arc si coarda = 32π/3  - 16√3 


7 4 7