Raspunzand la toate cele 30 intrebari ale unui test, un elev a obtinut 102 de puncte. Pentru un raspuns corect s-au acordat 5 puncte , iar pentru unul gresit s-au scazut 3 puncte.
a) Cate raspunsuri corecte a dat elevul?
b)Care este numarul minim de raspunsuri corecte pe care ar trebui sa le dea elevul pentru a depasi 130 puncte?

2

Răspunsuri

2014-06-14T16:09:27+03:00
A.100:5=20 la cate intrebari corecte a raspuns elevul
 O intrebare a scris-o gresit si a luat 2 puncte
In total a facut 102 puncte

b.27*5=135
 Numarul minim de intrebari la care trebuie sa raspunda ca sa depasasca 130 puncte este de 27 de intrebari.
2 3 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-14T16:28:14+03:00
Notam cu x-nr intrebari corecte y-nr intrebari gresite
x+y=30
5x-3y=102
------------------
a.3x+3y=90
5x-3y=102
8x=192
x=24
y=30-24=6

b.cea mai mare valoare ar fi 30 intrebari corecte si 0 gresite.
x=30  y=0 punctaj=150
x=29  y=1  punctaj=142
x=28  y=2  punctaj=134
punctajul e din 8 in 8 atunci 134-8 este mai mic decat 130. Atunci minim x=28
2 5 2