3caiete si 5 carti costa 46 lei, iar 5 caiete si 5 carti costa 50 lei. Cati lei costa un caiet si cati lei costa o carte?

2
Daca 3 caiete si 5 carti costa 46 lei, atunci 5 caiete si 5 carti costa 50 lei. 50lei-46lei=4lei suma pe care a dat-o pe 2 caiete 4:2=2 suma pe care a dat-o pe un caiet
Multumesc frumos.
3*2=6 lei suma pe care a dat-o pe 3 caiete. 46lei-6 lei=40 lei suma pe care a dat-o pe carti. 40:5=8 suma pe care a dat-o pe o carte
Cu placere

Răspunsuri

2014-06-14T11:21:47+03:00
Scazi prima relatie din a doua si rezulta ca 2caiete=4lei de unde un caiet=4:2=2lei caietul
introduci rezultatul in prima relatie si iti da ca 3*2lei +5carti=46 lei de unde 5carti=40lei,1carte=8lei
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-14T11:37:45+03:00
Carti notez a
caiete c

3c+5a=46
5c+5c=50
2c=50-46
2c=4lei
c=4:2
c=2lei
2×3=6c
46-6=40
a=40:5
a=8lei