Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T20:09:14+03:00
In opinia mea, in aceasta poezie scrisa de Magda Isanos, ''Macii'' este prezentata tema frumusetii unui peisaj din natura, in momentul infloririi macilor, flori ce starnesc admiratia si entuziasmul eului liric.      In primul rand, poetul utilizeaza imaginile vizuale realizate prin intermediul figurilor de stil variate, precum comparatiile :''macii ardeau ca niste facle'', ''(macii) s-au scuturat ca niste lacrimi'', epitetele: ''vii , firave, zglobii, rosu, invapaiate si plapande, singur si pustiu, unele simple, caracterizatoare, altele situate in inversiune, altele multiple, metafora ''obrazul'', carora li se alatura personificarile:'' isi inaltau obrazul '',''razand zglobii'', cu  care se  sugereaza sensibilitatea unui suflet frumos, atras de gingasia florilor purpurii de mac. Incantarea produsa de delicatatea si fragilitatea proaspetelor flori de mac genereaza dorinta spontana precum si rapacitatea eului liric de a se incarca cu podoaba rosie a campului si de a le impleti intr-un buchet, insa tristetea se intensifica, datorita faptului de orice lucru frumos este trecator, deci efemer, ceea ce s-a intamplat si cu florile de culoarea purpurei:  acestea s-au scuturat , asemenea unor lacrimi pe parchet.     In al doilea rand, din discursul liric, reies cateva idei poetice, ce impresioneaza prin profunzimea si sensibilitatea unui suflet candid: entuziasmul generat de frumusetea peisajului conturat de purpuriul florilor de mac, dorinta tinerei  de a colinda nestingherita, pana la caderea noptii, fascinata de frumusetea florilor ce decorau campul, lacomia de a aduna toate florile si de a le impleti intr-un buchet , tocmai pentru a se putea bucura de candoarea acestora mai multa vreme, dar si faptul ca  nimic din ceea ce este frumos nu dureaza o eternitate, ci este supus perisabilitatii vremelnice, situatie sugerata de faptul ca macii ''s-au scuturat ca niste lacrimi pe parchet'', la putin timp dupa ce fusesera culese.       In concluzie, din aceasta poezie  putem desprinde faptul ca nu trebuie sa pierdem din atentie frumusetea naturii, pentru ca aceasta ne ofera la tot pasul motive sa ne bucuram de gingasia ei, de candoarea pe care florile o ofera sufletului uman, tocmai pentru a-l inveseli, iar un suflet sensibil nu este altceva decat un suflet cu adevarat frumos.
atunci e ok .. poate imi mai raspunzi si la alte intrbari cand oi mai posta
Sigur , placerea mea :)
Si eu ti-am votat tie Catalina99, dar nu stiu daca ti-a aratat .....
Multumesc mult :) imi arata 2 voturi deci inseamna ca am primit
Nu ai pentru ce !
2014-06-12T20:13:19+03:00
Poezia "Macii" de Magda Isanos este un catren si face referire la blandetea si inocenta unei copile ce doreste sa-si faca un buchet din acestia cu scopul de ai oferii unei persoane iubite .
In prima strofa a poeziei ne sunt ptrezentate florile ce sunt asemanate unor torte ce aprind intreg lanul, iar apoi sunt privite mai de aprope fiind insufletite.
In urmatoarele doua strofe este prezentata entuziasmul si admiratia de care da dovata acel copil . Acesta aduna florile cu o oarecare lacomie dorind sa aiba parte de cat mai multe flori care sa o inveseleasca. Intr-un tarziua se hotaraste sa se intoarca acasa, privind cum lanul se indeparteaza incetul cu incetul de ea intristand-o.
In ultima strofa ni se pezinta deznodamantul.
mersi mult shi tie.. o sa le combin putin
N-ai pentru ce, te mai ajut cu placere de acum in colo unde o sa stiu :)