VA ROG, AJUTATI-MA!
Intr-un tarc sunt rate si boboci.Stiind ca in total sunt 24 de pasari si ca numarul ratelo si al bobocilor sunt invers proportionale cu 1,25 si 0,25, afla cate rate si cati boboci sunt in tarc.

2
ce vrei sa spui?
pai am scris ratelo in loc de ratelor
nam observat
ma poti ajuta cu problema?
desigur

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T18:54:03+03:00
1.25 a = 0. 25 b
b/a = 5
b = 5a
a + b = 24
6a = 24

a = 4
b = 20
2014-06-12T18:58:26+03:00
{x,y} i·p {(1,25),(0,25)}

x pe 1,25=y pe 0,25
x+y pe 1,25+0,25
24 pe 1,5=16
x pe 1,25=16    x=16·1,25   x=20
y pe 0,25=16    y=16·0,25   y=4
P.S.x=nr ratelor;y=nr bobocilor