Răspunsuri

2014-06-12T18:45:51+03:00
-Marimea fizica care ne arata cat de mare este curentul electric in circuit, o numim intensitatea curentului
<I>=A
-Fiecare  generator are o anumita tensiune la borne, pe care o da consumatorilor, o numim tensiune electrica.
<U>=V
-Dispozitivele care produc energie electrica le numim generatoare electrice
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T18:50:38+03:00
Tensiunea electromotoare(t.e.m) - se not cu E= o marime fizica ce caracterizeaza sursa electrica si masoara lucrul mecanic efectuat de sursa pt a deplasa unitatea de sarcina prin tot circuitul ; Rezistenta electrica= proprietatea unui corp de a se opune trecerii curentului electric ( se not cu R,r) ; Intensitatea curentului electric = sarcina electrica ce strabate sectiunea transversala a unui conductor in unitatea de timp (not cu I) ; Curentul electric = fenomenul ce consta in deplasarea sarcinilor electrice
Si formulele
la tensiunea electromotoare :E=Wgen/Q ; rezistenta : R=ρl/S ; intensitate : I=q/dt