Cine ma ajuta sa rezolv testul?
I. Se dau versurile:




Hai în codrul cu verdeaţă,


Und-izvoare plâng în vale,


Stânca stă să se prăvale



În prăpastia măreaţă





Acolo-n ochi de padure,


Lângă bolta cea senină



Şi sub trestia cea lină



Vom şede în flori de mure“


( Floare albastră, M. Eminescu)




Cerinţe :




Stabileşte cui
aparţine monologul de mai sus şi în ce condiţii a fost rostit. 10p
Explică folosirea
verbelor la viitor şi la modul conjuctiv. 5p
Denumeşte şi
defineşte figura de stil din versul al doilea 2. 10p
Extrage din text
trei termeni ai vorbirii familiare şi explică folosirea lor.5p
Prezintă cadrul
romantic în care se desfăşoară idila. 10p
Denumeşte figura de
stil din : Neguri albe
strălucite
/ Naşte luna argintie. 10p







II. Prezintă, în 25-30 de rânduri, raportul eu liric-iubire în poezia Floare albastră de M. Eminescu.. 40p 10
p oficiu




2
raspund eu acum .....
dar sa sti ca dau doar semnificatiile
dupa fapta si rasplata
:D
dupa raspunsul primit ,te voi rasplati cum se cuvine

Răspunsuri

2014-06-12T17:38:56+03:00
Monologul ii apartine lui M.Eminescu .Figurile de stil sunt epitete . Figura din al 2 vers este izvoare plang si e personificare
Mai mult nustiuscz :(( ma mai uit daca mai vad ceva iti spun prin comm ok ?
ok
Trestia bolta si padurea sunt aia 3 termeni
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T17:51:05+03:00
2-aceste verbe proiectează în viitor visul de iubire

3-izvoare plang -defineste cadrul natural,exprimat prin substantive-singure sau în construcții specifice- se circumscrie unei geografii a ruralității semi-montane.

4-
o idilă desfășurată într-un cadru feeric, în care visul romantic prefigurează peisajul, putându-se confunda cu natura, dar și o eglogă pe tema fericirii și a iubirii ca formă de cunoaștere

5-dau sclipiri de sidef cadrului nocturn, incarcandu-l cu puteri magice.

si partea a II

e dintre iubire si natura :


Spre deosebire de romantismul clasic, desi si aici tema iubirii este corelata cu tema naturii, poemul depaseste cadrul unei idile, implicand conditia geniului – asemanator cu secvente din Luceafarul. Tema iubirii este ilustrata de motivul florii albastre, motiv de circulatie europeana, present si la Novalis, sau Leopardi, unde floarea albastra sugereaza tenatia catre infinit, catre o patrie indepartata a poeziei, un ideal de fericire si iubire pura, dorinta naufragiului in infinit.jocul erotic, scenariul iubirii  dintre cei doi estompeaza tensiunea meditatiei filozofice





2 5 2