Răspunsuri

2014-02-06T13:48:20+02:00
M= varsta lui Matei
n=varsta lui Mihai

m=n+26 Matei avea 26 de ani cand s-a nascut fiul sau,Mihai
 m+14=2n 14 ani varsta tatalui va fi dublu varstei lui Mihai.
=> (n+26)+14=2(n+14)
=> n+40=2n+28
=> 2n-n=40-28
=> n=12

m=n+26
m=12+26
=>m=38

Deci Matei are 38 ani, iar fiul sau Mihai are 12 ani. 
Verificarea: peste 14 ani Matei are 38+14=52 ani, iar Mihai va avea 12+14=26. 52:26=2. Corect

n=40
m= 40+26
m=66
Andreea1116 are dreptate poate e gresit raspunsul din carte
Am corectat, nu adaugasem cei 14 ani si la varsta copilului. Da un refresh, acum e rezolvarea corecta. Bafta!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-06T13:56:14+02:00
X ani are Mihai
x+26 ani are Matei
Peste 14 ani:  Mihai are x+14 ani
                     Matei are x+40 ani
Deci x+40=2(x+14)
x+40=2x+28
x=12 anişori...
3 3 3