Daca intr-o sala se asaza cate un elev intr-o banca,raman 6 elevi in picioare.Daca se asaza cate doi elevi intr-o banca,iar intr-o banca se asaza unul singur,raman 4 banci libere.
a) Cate banci sunt in clasa?
b)Cati elevi sunt in clasa?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T17:08:18+03:00
B=banci
e=elevi

b=e-6
b=(e-1):2+1+4

=> e-6=(e-1):2+1+4  |x2
2e-12=e-1+2+8
2e-e=2+8+12-1
e=21 elevi
b=21-6=15 banci


1 5 1
2014-06-12T17:15:53+03:00
B = numarul de banci
e = numarul de elevi
---
b = e - 6
b = [(e - 1)/2]  + 5
---
Substitutie: b = e - 6

e - 6 = [(e -1)/2] + 5
e - 6 -5 = (e - 1)/2
2(e - 11) = e - 1
2e - 22 = e - 1 
2e - e = 22 - 1
e = 21
b = e - 6 = 21 - 6
b = 15

In clasa sunt 15 banci si 21 de elevi.


1 5 1