Calculati apotema si aria unui triunghi echilateral in functie de raza cercului(triunghiul este inscris in cerc)

2
Am raspuns ...pe a-VII-a
a si eu sunt , tot in a VII-a
spune-mi un nume , de la tn din clasa
Spune-mi tu!
bn Laurentiu

Răspunsuri

2014-06-12T16:07:23+03:00
Latura= raza√3____inlocuim latura in formula apotemei cu raza√3
apotema= l√3/6
           =raza√3·√3/6
           = \frac{1}{2} din raza ⇒ apotema este jumate din raza
aria= l²√3/5__________inlocuim in formula ariei latura cu raza √3
    =(raza√3)²√3/4
    =3r²√3/4
     
2 1 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T16:09:04+03:00


APOTEMA ESTE O TREIME DIN INALTIMEA TRINGIULUI ECHILATERAL

h=l√3/2

l=r√3

⇒h=r√3*√3/2

⇒h=3r/2

a3=1/3*3r/2

a3=r/2

A triunghi echilateral=l²√3/4

l=r√3

A=(r√3)²√3/4

A=3r²√3/4