Răspunsuri

2014-06-12T10:52:12+03:00


fraza este o imbinare de doua sau mai multe propozitii delimitate prin elemente de legatura.

conjunctia este partea de vorbire neflexibila care nu are functie sintactica.aeasta este si element de legatura in propozitii sau fraze.

3 4 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T11:01:04+03:00
Fraza este o unitate sintactica comunicativa alcatuita din doua sau mai multe

propozitii,aflate in raport de coordonare sau de subordonare.        
 O fraza este alcatuita din
propozitie principala sau regenta care este defapt propozitia de baza cu inteles de sine statator
 propozitia sau propozitiile secundare (subordonate) care depind de alte propozitii care le determina.De fapt, propozitia  subordonata sau secundara depinde de un cuvant de legatura ( de ex:,,si") din propizitia determinata.
 Numarul de propozitii dintr-o fraza este egal cu numarul de predicative(verbe predicative)

Conjuctia este partea de vorbire neflexibila care leaga doua propozitii in fraza si doua cuvinte cu acelasi rol sintactic intr-o propozitie.Conjuctia nu are functie sintactica si are rol morfologic auxiliar . Ea se analizeaza gramatical cu partea de vorbire care o insoteste.                                                                  
6 4 6