Răspunsuri

2014-06-12T10:38:25+03:00
X-y=9 ( ridici asta la patrat) => x la patrat - 2xy + y la patrat = 81 ; inlocuiesti pe xy=10 => x la patrat - 2•10 + y la patrat =81 => x la patrat + y la patrat = 81+20=101 deci raspuns d)
Stie cineva sa-mi rezolve exercitiul 2 sau 3?
1. a) Cate axe de simetrie are un triunghi isoscel?
b) Cate axe de simetrie are un triunghi echilateral?
2.Sa se determine masurile unghiurilor formate de doua inaltimi ale unui triunghi echilateral.
3. Aratati ca un triunghi isoscel cacre are un unghi cu masura de 60 de grade este echilateral.
va rog!!
Pai la 3: triunghiul isoscel are 2 lat congruente si 2 unghiuri egale, nu? Masura unghiurilor unui triunghi este de 180 de grade. Scadem din 180 de grade 60 de grade si da 120 de grade. Avem acele 2 unghiuri congruente deci 120:2=60 de grade => toate unghiurile sunt de 60 de grade => triunghiul este echilateral
merci!!!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T11:01:50+03:00
Ridici pe x-y la a 2 si o sa vezi ca o sa-ti dea sub forma literara:
x^2-2xy+y^2
^ - semnul de ridicare la putere
Egaleaza rezultatul obtinut cu patratul lui 9:
x^2-2xy+y^2=(9^2)=> x^2-2xy+y^2=81
Inlocuiesti pe xy cu 10 si obtii:
x^2-2*10+y^2=81 dupa care il duci pe 20 (rezultatul calcului 2*10) in partea dreapta cu semn schimbat si obtii rezolvarea:
x^2+y^2=81+20=>x^2+y^2= 101
Sper ca te-am ajutat :) Mult success!

6 5 6