Construiti propozitii in care cuvintele date sa fie pe rand subiectie si complemente directe:

subst : fotoliu , balcon , film , (pronumele) acesta , al meu , el , (numeralele) doi , al treilea , un sfert

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-12T09:28:34+03:00
Fotoliu -> Fotoliul este portocaliu.
balcon-> Balconul este mare si plin de rufe.
film->Filmul a fost interesant.
acesta -> acesta este prietenul meu.
al meu-> Al meu a castigat un premiu.
el->El a fost premiat.
doi->Doi joaca handball
al treilea -> al treilea copil sta pe banca.
un sfert->UN sfert din pizza l-am luat eu.

ti-am dat propozitii simple ca sa le intelegi ;)
2014-06-12T09:29:20+03:00
Eu stau pe fotoliu.
Parintii lui nu au balcon in casa.
Filmul acesta este grozav.
Ursul de plus nu este al meu.
Eu sunt prieten cu el.

in propozitia ''parintii lui nu au balcon in casa'' subiectul este parintii.
si la fel si la ''ursul de plus este al meu'' aici subiectul este ursul de plus
si nici c.d nu sunt.. la a 2-a mi se pare ca este at.subst. si la a 4-a este nume pred. ^^