Am nevoie de ajutor la aceasta problema.E URGENT! O pereche de pantofi costa cat doua ghiozdane iar doua ghiozdane costa cat trei tricouri. Determinati costul unei perechi de pantofi, al unui tricou si al unui ghiozdan, daca 2 tricouri , 2 ghiozdane si o pereche de pantofi costa 128 de lei.

2

Răspunsuri

2014-06-11T22:21:24+03:00
Deci....
fie : x - pretul pantofilor
       y-pretul ghiozdanelor
       z-pretul tricourilor
 x=2y
2y=3z => x=3z

2z+2y+ x = 128
(inlocuim) 2z +x+x =128
2z+2x=128
2( z+x)=128
z+x=128:2
z+x= 64
(inlocuim iar) z+3z=64
4z=64
z=64:4
z=16
=> x=3z => x=3*16= 48
=> 2y=3z=> 2y=48 => y = 48:2 => y = 24
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-11T22:23:54+03:00
P - papuci
g - ghiozdan
t - tricou

1p = 2g
2g = 3 t       rezulta 1p = 3 t

2t + 2g +1p = 128 lei
2t + 3t + 3 t = 128 lei
8t = 128 lei
1 t = 16 lei 

1p = 3 t = 3x16 =48 lei

1p = 2g
48 = 2g
g = 24 lei
1 5 1