Indica specia literara ilustrata in fragment, argumentand in 10-15 randuri
Asta este fragmentul:
Aerul e viu si proaspat! ... el trezeste si invie
Pieptul, inima si ochii, peste care lin adie.
Balta-n aburi se ascunde sub un val misterios,
Asteptand voiosul soare ca pe-un mire luminos.
Va rog frumos ajutatima!

2
Poezie de tip pastel ( tablou )
nuj aia de acolo este cerinta
si vezi ca alcolo este si al doilea vers
Nu am argumentat, dar ti-am spus specia. :)

Răspunsuri

2014-06-11T17:26:56+03:00
Balta de Vasile Alecsandri.
Pastelul este o creatie lirica descriptiva în versuri în care se înfatiseaza un tablou din natura (un peisaj, momente ale zilei, imaginea unor anotimpuri, aspecte din viata plantelor si /sau animalelor) fata de care autorul îsi exprima în mod direct si discret impresiile si sentimentele..Creatorul acestei specii literare în literatura română este Vasile Alecsandri.Este o creaţie lirică în care se zugrăveşte un tablou din natură. Autorul îşi exprimă gândurile şi sentimentele în mod direct(sentimentele eului liric: admiratie, veneratie, extaz, incantare, tristete, melancolie, nostalgie etc.;)..Ca mod de expunere, predomina descrierea in versuri.Apare comuniunea omului cu natura. Natura este personificata, umanizata.Apartinand genului liric, intalnim frecvent imagini poetice, termeni cu sens figurat,deci numeroase figuri de stil.
Poetul ne demonstreaza inca o data ca el se simte bine in mijlocul naturii, ca in mijlocul unor prieteni si mai mult ca si vietuitoarele il considera prieten si nu le este teama de el.
Ca in toate pastelurile, in poezia Balta, Alecsandri ne lasa impresia unei stari de veselie, de optimism si incredere in viata.
7 3 7
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-11T17:27:02+03:00
Specia literara a acestui text in proza este cea de tip pastel pentru ca prezinta un tablou al naturii intr-un anumit stadiu.Are descriere si exprima ceea ce se intampla in natura la un moment dat.Are expresivitate si arata,prin intermediul descrierii si multe imagini vizuale: imagini vizuale "sub un val misterios",imagini olfactive "aerul...proaspat",imagini auditiva "lin adie".In concluzie, textul acesta in proza este de tip pastel pentru ca descrie un tablou al naturii.

Incearca sa scri mai mare ca nu prea am avut inspiratie.
6 4 6