1) O placuta de cupru de 10g se introduce intr-o solutie de azotat de argint. Daca s-au depus 5,4g argint,calculeaza procentul cu care se modifica masa placutei.
2)Un amestec de 25g zinc si argint este supus reactiei cu o solutie de acid clorhidric,cand se degaja o,3 moli gaz. Determina compozitia procentuala masica a amestecului de metale.
3)Prin arderea unei anumite cantitati de metal divalent rezulta 4g oxid,iar prin reactia aceleiasi cantitati cu clorul,9,5g clorura. Identifica metalul si calculeaza numarul de moli de metal reactionat.
4) 2,3g sodiu se introduc in 100g solutie hidroxid de sodiu de concentratie 20%. Determina concentratia procentuala a solutiei finale.
5)Un fir de cupru se supune reactiei de ardere.Stiind ca masa acestuia s-a modificat cu 16%,determina procentul de cupru reactionat.
Va rog frumos sa ma ajutati!

2
Notăm cu x masa de cupru initială deci in final va fi 1,16x lucrăm pe ecuatia reactiei chimice 2Cu+O2=2CuO
2.64g.......2.80g
a.................b
b=5a/4 variatia de masă Δm=b-a=5a/4-a=a deci 0,16x=a deci cantitatea de cupru reactionată este 16% din cantitatea initială

Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-02-06T00:14:48+02:00
1. Acei 5.4g Ag provin dintr-o reacție, anume Cu+AgNO_3=Ag+CuNO_3. Raportul dintre masa de Cu consumată și cea de Ag depusă este \frac{A_{Ag}-A_{Cu}}{A_{Ag}}=\frac{64}{108}=\frac{32}{59}. S-au consumat \frac{32}{59}*54=\frac{32*5,4}{59}=2,93g\ Cu și s-au obținut 5,40g Ag. Rezultat final (procentul):
\frac{10-2,93+5,4}{10}*100=(10+2,47)*10=124,7%, adică a crescut cu 24,7%.
2. Argintul nu reacționează. În reacția zincului cu acidul se obține hidrogen ca gaz. Deci, reacția este 2Zn+2HCl=2ZnCl+H_2. Avem pentru fiecare 2 moli de Zn un mol de gaz, deci la 0,3 moli de gaz avem 0,6 moli de Zn, adică 0,6*A_{Zn}=0,6*65=39g\ Zn. Deci iar am încurcat puțin lucrurile pe aici :)) (39>25, wtf?)
3. Notăm metalul cu M. Avem 2M+O_2=2MO, deci la oxidare crește masa cu \frac{A_O}{2}=\frac{16}{2}=8 unități (ar putea să nu fie la fel ca gramele :)) )
Dacă ardem același M în Cl, avem M+Cl_2=MCl_2, o creștere de 2A_{Cl}=2*35,5=71 unități. Deci, diferența între 71 unități și 8 unități (adică 63 unități) este egală cu diferența dintre clorură (9,5g) și oxid(4g), adică 63 unități sunt 5,5g. Unitatea noastră este, deci, \frac{5,5}{63} grame.
Știm că oxidul e cu 8 unități mai mare decât metalul, așa că avem și masa metalului, anume 4-\frac{44}{63}=\frac{21}{63}=\frac{1}{3}=0,33 grame de metal.
Metalul este divalent și sunt 3,3 grame. Acuma nu știm câți moli sunt, deci nici masa. Eventual putem încerca mai multe mase cu tabelul periodic în față, dar eu renunț aici :))
4. Deci avem 20g NaOH și 80g H_2O. Mai punem și sodiu și avem m_d=20+2,3 \\ m_s=100+2,3 \\ c=\frac{m_d}{m_s}*100=\frac{22,3}{102,3}*100=21,80%
5. 2Cu+O_2=2CuO; se face ceva în genul problemei 3 de aici (iarăși cu „unități” etc)
de cate ori ai ajuns tu la olimpiada natională de chimie si pe anorganică ?
si pe organică?
Eu am luat 10 pe o problemă de genul problemei 4. Hai, că poate celelalte sunt greșite, dar asta sigur e bună, poți să arăți rezolvarea și unui prof/unei profe!
Adică tu zici că dacă adăugăm substanță (care nu era dizolvată în nimic) concentrația ar trebui să scadă? Sau ce?
Dacă zici că am greșit masa de NaOH sau de apă, calculează și tu, având masa SOLUȚIEI. Dacă zici că am greșit în altă parte, dă-mi tu o rezolvare bună!
Reacția aia :)) Păi de ce nu ai menționat-o? Că o corectam eu!
Ziceam unuia englez care a postat o problemă de 1-4 deși era la liceu că alții și-ar bate joc :)) Aveam dreptate :))
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-02-06T08:43:52+02:00
Problema 4:se determină masa de hidroxid de sodiu existent initial md=ms.c/100=20 g deci implicit sunt 80 g de apă din această apă o parte va reactiona cu Na si va forma o nouă cantitate de NaOH si va degaja H2
Na+H2O=NaOH+1/2H2  lucrăm pe ecuatia reactiei chimice
23g....18g.....40g......1/2.2g
2,3g....x..........y............z
x=1,8g apă consumată
y=4g NaOH format
z=0,1g H2 degajat
msfinal=100g+2,3g-0,1g=102,1g
md final=20g+4g=24g
c=md.100/ms=24.100/102,1=23,75 %
restul diseară ; incă o dată cei care cred doar ca stiu chimie sa nu mai incerce aiurea
Zn are valenta 2 de aceea nu ti-a iesit rezolvarea deloc;