Rezolvati in R inecuatia :
a) 5x-2≥13
b) 8-4x>-32
c)2(1-x)
≥4(3x+2)
d)2-3(x+2)
≤5-2x
e) 3x-7 supra 6
≥ 5-6x supra 4
f)(x-3)(x-6)<(x-1)(x-2)
Vaaa roggg multtt..am nevoie urgenttt....macar citevaa din acesteaaa....:(:(

2
a) 5x>15 simplifici prin 5 si rezulta x>3 rezulta x aprtine intervalului 3 inchis +infinit deschis
b) 8-4x>-32; -4x>-32-8; -4x>-40; x>10 => x apartine (10, +infinit)
c) Imparti prin 2
1-x>_2(3x+2) (Am scris >_ mai mare sau egal)
1-x>_6x+4
1-4>_7x
x<_ -3/7 x apartine intervalului (-infinit, -3/7]
d) desfaci parantezele
2-3x-6<_5-2x
x>_ -9
x apartine [-9, +infinit)

Răspunsuri

2014-02-05T22:11:05+02:00
La a il treci pe -2 cu semn schmbat la 13
5x<sau egal cu  15
x>sau egal cu 3
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-05T22:41:14+02:00
C) 2(1-x)≥4(3x+2)
2-2x≥12x+8
-2x-12x≥8-2
-14x≥6
x≥-14/6 (14 supra 6)⇒x∈(-14/6,+ infinit)
d) 2-3(x+2)≤5-2x
2-3x-6≤5-2x
-3x-4≤5-2x
-3x≤5+4
-3x≤9     |:3
-x≤3       | inmultim cu -1
x≤-3 ⇒x∈(-infinit, -3)
f)(x-3)(x-6)<(x-1)(x-2)
x²-6x-3x+18<x²-2x-x+2
x²-9x+18<x²-3x+2   / se reduce x² cu x²⇒
-9x+18<-3x+2
-9x+3x<2-18
-6x<-16    | inmultim cu -1
6x<16
x<16/6⇒ x∈(-infinit, 16/6]
f)3x-7 supra 6≥ 5-6x supra 4 /aducem la acelasi numitor, adica 24, amplificam pe prima cu 4, iar pe a doua cu 6 si vom obtine: 
4(3x-7)≥6(5-6x)
12x-28≥30-36x
12x+36x≥30+28
48x≥58
x≥58/48 (58  supra 48) /:2
x≥29/24 (29 supra 24)⇒ x∈(29/24, + infinit)
3 4 3