aflati un nr natural de 2 cifre care incepe ci cifra 2 iar rasturnatul sau este cu 2 mai mare decat dublul nr dat

2
notam cu ___ numerele ce au bara deasupra. ok?
Numarul cautat este __2a
mai depatre problema spune ca __a2-2=2*__2a
descompunem:
10a+2-2=40+2a
8a=40
a=5
numarul nostru este 25

proba: 52-2=25*2
multumesc
bara aia o pui deasupra, sper ca ai inteles
ok merci

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-11T14:49:46+03:00
Numarul cautat este  \frac{}{2a}
mai depatre problema spune ca  \frac{}{a2} -2=2* \frac{}{2a}
descompunem:
10a+2-2=40+2a
8a=40
a=5
numarul nostru este 25

proba: 52-2=25*2
2 5 2
2014-06-11T15:12:22+03:00
25 este raspunsul. Am intrebat-o pe mama si e bine