Ce este sau de ce ti se pare asa de greu? Fie "x" numarul pe care trebuie sa il aflam. CONDITIA se scrie asa: x - x/3 = 136. Aducem la acelasi numitor comun (adica, inmultim cu 3 toti termenii (si intr-o parte si in cealalta a egalului) pe cei care nu au jos (la numitor) pe 3. Adasar vine 3*x - x = 136*3 => 2*x=408 => x=408/2 => x=204. Gata! Intrebari?
La clasele primare nu se rezolva asa ci cu metoda figurativa. Tu in ce clasa esti?
Orice întreg are trei treimi. Diferența dintre un număr şi treimea sa este deci, două treimi. Dacă două treimi din număr însemnă 136, atunci o treime este 136:2=68, iar numarul intreg, adica trei treimi este 68*3=204.
2/3 = 136
1/3 = 68
3/3 = 68 * 3
3/3 = 204

Răspunsuri

2014-02-05T21:00:05+02:00
X-x supra 3=136 aduci la acelasi numitor pe x si pe 136 cu 3
3x-x=408
2x=408
x=204 x fiind nr
10 3 10
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-05T21:03:35+02:00
Se face cu metoda figurativa
Nr este 3 segmente                /-----/-----/-----/
O treime din el un segment     /-----/
Diferenta este de 2 segmente si este de 136
136:2= 68
Numarul este 3*68= 204
verificare 204-68= 136

41 4 41