Dintre sportivii participanti la o serbare,jumatate aveau sorturi albastre,iar 7 supra 10 din ei aveau tricouri rosii.Stiind ca 8 sportivi aveau tricouri rosii si sorturi albastre,aflati numarul sportivilor.

2
chiar no stiu pasta
nu reusesc sa o rezolv :(
7:4=1,75 10+8=18

Răspunsuri

2014-02-05T21:31:08+02:00
Sunt in total 18 sportivi.
Multumesc , dar spune-mi te rog cum ai facut de ti-au iesit 18 sportivi?
8(elevi imbracatiin rosu)+10(restul elevilor)=18 (sportivi)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-05T23:26:20+02:00
Presupunem ca nr total al sportivilor este de 10 segmente
Nr sportivilor /---/---/---/---/---/---/---/---/---/---/
Jumatate din ei adica 5 segmente au sorturi albastre(A)
7/10 din total adica 7 segmente au tricouri rosii
Rezulta ca 2 segmente au si sorturi albastre si tricouri rosii
8:2=4
Rezulta ca sunt 40 de sportivi
Verificare 20 -sorturi albastre
              4*7 - 28 tricouri rosii
Daca adunam 20+28 =48
Diferenta 48-40 au si tricouri rosii si sorturi albastre

3 4 3