Raportul dintre lungimea si latimea unui dreptunghi e 8/5 .Stiind ca perimetrul dreptunghiului e de 130 cm, aflati aria dreptunghiului.

Va rog sa ma ajutati cu aceasta problema cat mai repede posibil,multumesc anticipat. :)

2

Răspunsuri

2014-06-11T10:22:17+03:00
 \frac{a}{b} =  \frac{8}{5}
a+b=  \frac{130}{2} =65
5a+8a=65
13a=65
a=65:13
a=5
b=65-5
b=60
Mulyumesc. :0
Multumesc. :) *
nope. Produsul mezilor este egal cu produsul extremilor. Ai gresit
a/b=8/5 => 5a=8b. De acolo s-au dus calculele
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-11T10:23:09+03:00
L/l=8/5=>
5L=8l=> L=8l/5

P=l+l+L+L=130
2l+2L=130 /:2
l+L=65
l+8l/5=65
5l+8l=325
13l=325
l=25

L=8*25/5
L=8*5
L=40

Aria=l*L
Aria=40*25
Aria=1000