Un glonte de masa m loveste de jos in sus cu viteza v un corp de masa M(>m) aflat in repaus si ramane infipt in el. Aflati:a)timpul t de urcare pana la inaltimea maxima a sistemului corp-glonte;b)caldura Q degajata prin ciocnire .Aplicatie:m=10g;v=300m/s;M=1kg;g=10m/s²;t=?;Q=?

2

Răspunsuri

2014-06-11T09:42:03+03:00
Raspunsul este Q=23 si 2 km urca in sus

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-11T10:38:23+03:00
Scrii legea conservarii impulsului in ciocnirea plastica
m*v=(M+m)*V
Scoti viteza dupa ciocnire
V=m*v/(M+m)
Miscarea de urcare e uniform incetinita deci
 t=V/g cu V calculat anterior
Scrii legea conservarii energiei in ciocnirea plastica
Eci=Ecf+Q
m*v²/2=(M+m)*V²/2+Q
de unde scoti
Q=m*v²/2-(M+m)*V²/2
Ai grija la unitatile de masura!
Succes!
1 5 1