Răspunsuri

2014-06-10T22:33:31+03:00
FeS2 + O2 ---> FeO + SO2

Fe +4 ---> Fe +2    +2 e-
O2 0 ---> 2 O-2         +2 e-
S -2 ----> S +4        -6 e-
Prin bilant pui in fata la FeS2 un 2 si restul egalezi de la sine
2 FeS2 + O2 ---> FeO + SO2
=> 2 FeS2 + 5 O2 ---> 2 FeO + 4 SO2

3 4 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-11T00:22:38+03:00
Ecuatia reactiei chimice de ardere a piritei FeS2, ca prima etapa in procesul de obtinere industriala a H2SO4, este(in varianta neegalata):

FeS2  +  O2  =>  Fe2O3  +  SO2

Pirita FeS2 are o structura cristalina. Aceasta structura deriva din structura clorurii de sodiu NaCl, cu deosebirea ca in locul ionilor de Na+ se intalnesc ionii Fe2+, iar in locul ionilor Cl- apar ioni S2 2-.

Fierul nu da combinatii stabile decat in cazurile in care prezinta numerele de oxidare +2 si +3.

IDin cate stiu eu, in cazul piritei FeS2 avem o legatura intre cei doi atomi de sulf, si anume S - S. Fiecare dintre cei doi atomi de  sulf implicati in aceasta legatura S - S prezinta numarul de oxidare 1-. Deci ambii atomi de sulf vor avea in total sarcina 2-, si in consecinta numarul de oxidare al Fe in pirita FeS2 va fi 2+.

In SO2 numarul de oxidare al atomului de sulf este +4.

Sistemul redox este ceva mai complicat.

Avem de fapt doua procese de oxidare si unul de reducere.

2S(-1)  -10e  =>  2S(+4)          oxidare

Fe(+2)  -1e    =>  Fe(+3)         oxidare

Total electroni cedati: 10e + 1e = 11e.

O2(0)  +  4e  =>  2O(-2)          reducere

Inmultim deci cu 11 procesul de reducere al O2 si cu 4 procesele de oxidare, pentru a egala numarul electronilor cedati(44) cu cei acceptati(44).

Deci vom pune coeficientul 4 in fata FeS2 si coeficientul 11 in fata O2. Rezulta imediat ca in fata Fe2O3 vom avea coeficientul 2, pentru a egala atomii de fier, si in fata SO2 vom avea coeficientul 8 pentru a egala atomii de sulf. Atomii de oxigen sunt egalati(22 = 6 + 16).

Deci ecuatia egalata a reactiei chimice este:

4FeS2  +  11O2  =>  2Fe2O3  +  8SO2

Asta este parerea mea in legatura cu aceasta ecuatie de ardere a piritei FeS2.
Verifica si tu. Si vezi cum va explica si profesorul de chimie sistemul redox in cauza.



8 4 8